Strona główna›Forums›Peru›Jak najtaniej dotrzeć do Machu Picchu?
Jak najtaniej dotrzeć do Machu Picchu?
Strona główna›Forums›Peru›Jak najtaniej dotrzeć do Machu Picchu?
Otagowane: Machu Picchu, Peru
- This topic has 45 odpowiedzi, 12 głosy, and was last updated 11 years, 6 months temu by mosia.
-
TwórcaTemat
-
2 stycznia 2013 o 07:36 #6324mosiaParticipant
W połowie kwietnia wybieram się do Peru, mam już bilety na przelot z Limy do Cuzco, ale nie za bardzo wiem jak najlepiej dostać się do Machu Picchu- czytałam gdzieś, że można wykupić 2-dniową wycieczkę (z dojazdem ,noclegiem , wyżywieniem i biletem wstępu z jakieś 120 USD). Napiszcie, czy to możliwe, a jeśli nie – to jak najlepiej i oczywiście za rozsądną kasę (tak aby zmieścić się w 2 dniach – bo niestety czas ograniczony, a chce się zobaczyć jak najwięcej) tam się dostać. Z góry dzięki.
Mosia
-
TwórcaTemat
-
AutorOdpowiedzi
-
Rafale, dziś odpowiedziałem Szymonowi, jutro postaram się też Tobie odpowiedzieć:)
Mam jeszcze takie pytanie dotyczące bezpieczeństwa. Rozumiem, że wieczorami należy unikać spacerów po mieście (jak bardzo to jest groźne, bo jednak fajnie wyskoczyć wieczorem na jakieś „potańcówki”, lub nawet na zwykłą herbatę) a jak sprawa się ma do spacerów w dzień?
Należy mieć oczy dookoła głowy, czy wystarczy zachować minimum ostrożności.
Pozdrawiam
Rafał
Rafale, jak wiesz podróżujemy po Peru prywatnie od lat, i osobiście nigdy mi się tam nic nie stało, a często wracałem sam w nocy z dyskoteki. Co innego z moimi turystami. Mimo moich licznych ostrzeżeń, by trzymać się w grupach i nie wracać samemu, robią to dość często. Np w Puno napadli na mojego turystę przed samym hotelem. Napastników było 4, powalili go na ziemię i ukradli trochę pieniędzy i komórkę. Na szczęście opuszczałem dyskotekę nieco wcześniej i zabrałem od niego portfel i aparat fotograficzny.
Ale to raczej wyjątkowe przypadki. Zamieszkaj w Cuzco na rynku lub w jego pobliżu i wychodź co wieczór do jednej z paru dyskotek, ja polecam „Mama Africa”, i wątpię aby coś ci się stało. Generalnie wszystko zależy też od tego, czy rzucamy się w oczy, jako biały turysta, kroczymy niepewnym krokiem szukając czegoś. Polecam przemieszczanie się w grupie. Ja osobiście nie odczuwam zagrożenia i przemieszczam się w nocy po mieście. Najlepiej mieć przy sobie małą ilość gotówki.
Uważać należy na ludzi w knajpach, którzy siedzą blisko nawet w dzień, bo mogą po prostu przysunąć się fotelem blisko grupy turystów i wyciągnąć coś z małego plecaczka. Dobrze kupić sobie siatkę na mały plecaczek ochronną zamykaną, do przejazdów nocnych autobusami i nigdy nie trzymać podręcznych bagaży na górnej półce, tylko przy nogach, ale też zabezpieczyć go siatką, lub przywiązać do nogi.
W razie dalszych pytań wal śmiało:)
Portal LatinoAmerica.pl przygotował dla Was coś wyjątkowego, to stroną z zawsze aktualną pogodą w różnych miastach Peru, podzielonych na 3 prowincje, mamy więc i tabelki opadów i temperatur minimalnych i maksymalnych. Zaczynamy od Peru, ale strony takie powstaną dla każdego większego kraju Ameryki Łacińskiej
Hola! Chcemy dokonać rezerwacji wstępu na Macchu Picchu i Huayna Picchu. Jak to zrobić, bo ponoć są problemy z dokonaniem płatności przez internet (można płacić tylko kartą Visa, póki co my posiadamy Master Card) i coś się zawiesza. Wchodzimy na stronę http://www.machupicchu.gob.pe/ następnie reservas i co dalej? Jaką trasę mamy wybrać? Macchu Picchu i drugą opcję: Macchu Picchu i Hayna Picchu 2G 10-11 a.m. ? Tak jak wyżej chcemy wejść na Huayna Picchu i oczywiście zwiedzić MaPi. Prosimy o podpowiedź. Pozdrawiamy ciepło 🙂
Latino- w rzeczy samej kryptoreklama w wydaniu najgorszym z możliwych. Jasne- bezpieczeństwo jest bezcenne ale czy przewodnik ma wpływ na moje zdrowie i życie wsadzając mnie do Soyuz czy innego „G”? To czy ludzie wsiądą do Cruz del Sur czy zapłacą przewodnikowi równa się tyle samo a nawet mniej i wybór należy tylko i wyłącznie do nich. O wiele prościej byłoby gdyby przewodnik oficjalnie podał koszty nie tylko te, które wypadałoby mieć na całkowite dzienne utrzymanie ale także te realne i całkowite za swoje usługi. Wówczas każdy potencjalny globtroter sam oceni czy woli dać się oskubać miejscowym czy przewodnikowi- rodakowi
Nidea,
faktycznie przez internet można płacić jedynie kartą VISA. Można więc albo wyrobić visę albo kupić bilet wstępu przed wyjazdem przez lokalną agencję (kontaktując się mailowo) albo kupić bilet już w Peru w rządowych Oficinas del Turismo – W Cusco ((Av. de la Cultura 238 Condominio Huáscar) lub Aguas Calientes (wszyscy wskażą biuro, AC jest malutkie) , obecnie nie ma z tym problemu by kupić bilet kilka dni wcześniej (teraz np. widać na stronie, że wszystkie bilety są wykupione tylko na trzy dni do przodu), ale w tym okresie jest mniej turystów niż w sezonie.
Polecam opcję Machu – Picchu – Huaynapicchu 2 G (10 -11).
Jeżeli dokonujesz kupna przez internet to (w wersji hiszp):
– wchodzisz w zakładkę „reservas” – wpisujesz dane, następnie dostajesz numer rezerwacji, zapisz go. Rezerwacja jest ważna 6 godzin. W tym czasie musisz zapłacić
– wchodzisz w zakładkę „pagos” i podajesz dane swojej karty VISA (musi to być Twoja karta, przy wejściu na MP miej ją przy sobie)
– wchodzisz w zakładkę „check in”, wpisujesz numer rezerwacji i drukujesz bilet
Powodzenia!
Dziękuję za wyczerpujące informacje 🙂 Dobrze wiedzieć, że jest możliwość wykupienia wstępu na miejscu, bo obawialiśmy się, że możemy zostać bez biletów. A jaka jest różnica między opcją MP-HP 2g (10-11), a podobną opcją pomiędzy 7-8? Nie wyjaśnili tego zbyt konkretnie, więc trudno się zorientować. Chcemy dostać się do MP jak najwcześniej rano jeszcze przed nawałnicą turystów i tego samego dnia zamierzamy wracać do Cusco. Czy to w ogóle możliwe? Możemy przeznaczyć na trasę Cusco- MaPi – Cusco dwa dni, bo mamy bardzo napięty plan zwiedzania…
Można na Huaynapicchu wejść w pierwszej lub drugiej grupie, nie ma to wielkiego znaczenia. Polecam wejście w drugiej grupie, wtedy można o świcie gdy nie ma jeszcze tylu turystów obejść Machu Picchu, a na górę wejść wtedy, kiedy robią się tłumy.
Można zrobić Cusco – MP – Cusco w 2 dni z 1 noclegiem w Aguas Calientes, drugiego dnia po zwiedzaniu MP można wrócić popołudniowym pociągiem do Ollantaytambo i stamtąd autobusem do Cusco lub bezpośrednio pociągiem do Cusco.
Ps – Można wykupić bilety na miejscu, trzeba jednak pamiętać o dziennych limitach wejść na Machu Picchu oraz na samą górę Huayna Picchu. Z dnia na dzień nie kupi się biletu, trzeba to jednak zrobić z wyprzedzeniem, jak dużym – zależy od sezonu. Można to na bieżąco śledzić na stronie internetowej.
Olu, czy dobrze zrozumiałęm te 1G i 2 G
Podsumowując chodzi tu o samo wejście na Huanapicchu i grupa 1 upoważnie do wejścia w 1 transzy, czyli w godzinach 7-8 na Huanapicchu a później na Machu Picchu, natomiast 2G na zwiedzaniu najpierw Machu Picchu a pożniej ok 10-11 Huanapicchu. Czy to jest jakoś przestrzegane? Czyli np przychodząc o 11.20 nie wpuszcza mnie, czy to bardziej chodzi właśnie o kolejność wejść?
Jak jest z godzinami powrotu.. czy mam jakiś określony czas na zwiedzanie?
Ile mniej wiecej zajmują te 2 rzeczy? Czy pociąg z Aquis Calientes do Ollantaytambo o godz 14:55 bedzie odpowiedni (wliczajac, że bede chciał iść wcześnie rano, na wschód słońca), czy może bardziej odpowiedni będzie wcześniejszy np 13:37, albo później.
Na jakiś posiłek lepiej wrócić do Ollantaytambo(czy tam można coś zjeść) czy raczej w Aquis Calientes?
Pozdrawiam
Rafał
PS Bardzo mnie korci spacer wzdłuż torów… tyle że to 8 godzin wiec niestety odpada
Hej Rafale, Ola pewnie ci odpowie też, tu Marcin.
Niezależnie, czy chcemy wejść na Huayna Picchu czy nie, przechodzimy najpierw przez bramki wejściowe do Machu. Po drugiej stronie ruin masz dodatkową bramkę, gdzie kontroluje się wejścia na Huyana Picchu. Wpisujesz się na listę podając swoje imię i nazwisko, kraj, z którego przybywasz oraz godzinę wejścia. Czas na górze jest limitowany jedynie czasem zamknięcia ruin Machu. Schodząc wpisujesz godzinę zejścia co służy nie po to aby ciebie kontrolować, ile tam byłeś, ale bezpieczeństwu turystów. Strażnicy chcą wiedzieć po prostu czy wszyscy zeszli. Taki widok czeka na ciebie jak wejdziesz na szczyt, niestety, nigdy na szczycie nie mogłem trafić na doba pogodę do fajnego zdjęcia:
Tak jak pisałem w innym poście samo wejście na Huyana zajmie ci od 40 minut do 1 h 20, w zależności od tego jak radzisz sobie ze wspinaczką, która nie jest zbyt trudna, ale czasem przy dużej wilgotności powietrza i ostrym słońcu, bywa męcząca. Ludzie wchodząc na górę zostają tam co najmniej z 30 minut, potem musisz liczyć z 40 minut na zejście. Co do ruin Machu to zwiedzanie z przewodnikiem trwa około 1,5 godziny a potem każdy spaceruje sobie sam. Moim zdaniem na same ruiny fajnie mieć z 3 godziny.
Co do godzin wpuszczania na Huyana jest różnie, czasem strażnicy są bardziej elastyczni czasem mniej, ale generalnie lepiej trzymać się wyznaczonych na bilecie czasów wejścia. Może dojść do tak zwanego pocałowania klamki, bo bramka będzie po prostu zamknięta, jeśli ktoś się spóźni.
Co do pociągu to polecam jak najpóźniejszy pociąg, jeśli zaczniesz zwiedzanie tak wcześnie to ten o 14:55 jest ok. W ruinach oficjalnie nie można nic jeść tylko w jednej drogiej restauracji przy wejściu. Ale prawie nikt tego nie przestrzega i mnóstwo osób ma ze sobą prowiant. Widzisz na tym zdjęciu te budki Rafale w lewym dolnym rogu, przy nich jest wejście na szczyt:)
Jest mnóstwo restauracji w Aguas Calientes, i w Ollanta. W Aguas jest drożej, ale moim zdaniem czekać z jedzeniem aż do Ollanta to lekkie przegięcie, bo ten posiłek wyjdzie ci zbyt późno.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Cześć
Czy wie ktoś może gdzie zatrzymują się/skąd startują autobusy (czy jest to jedno miejsce, czy każda linia zatrzymuje sie w innym miejscu) w różnych miastach. Chodzi mi o Cusco, Puno, Arequipe i Lime i transer miedzy tymi miastami?
Pozdrawiam
Rafał
Puno, Cusco, Arequipa, mają jeden dworzec autobusowy skąd odjeżdżają busy wielu firm. Co nie oznacza, że nie ma tak zwanych autobusów de la ruta, czyli takich, które bierze się z ulicy, bo nie chcą płacić opłat dworcowych i wyruszają w różnych kierunkach. W Limie sytuacja jest bardziej skomplikowana, bowiem każda firma ma inny terminal, lub miejsce skąd odjeżdżają autobusy. Oto ich lista:
Cruz del Sur (http://www.cruzdelsur.com.pe); central Lima (431-5125; Quilca 531); La Victoria (225-6163/5748; Javier Prado Este 1109)
Ormeño (http://www.grupo-ormeno.com) central Lima (427-5679; Carlos Zavala Loayza 177); La Victoria (472-1710; Javier Prado Este 1059)
Civa (332-5236/526; http://www.civa.com.pe; cnr 28 de Julio & Paseo de la República 575)
Cromotex (424-7575; Paseo de República 659-665)
Expreso Molina (428-0617; Ayacucho 1141-1145)
Flores (424-3278; cnr Paseo de la República & 28 de Julio)
Ittsa (423-5232; Paseo de la República 809)
Linea (424-0836; José Galvez 999A)
Móvil Tours (332-0004; Paseo de la República 749)
Soyuz (226-1515; Mexico 333 at Paseo de la República)
Tepsa (470-6666; http://www.tepsa.com.pe; Javier Prado Oeste 1091)
Transportes Atahualpa (427-7324/7338; Sandía 266)
Z Limy będziesz przemieszczał się na południe na Islas Ballestas czyli do Paracas, w tym przypadku polecamy skorzystanie z w miarę taniej linii Soyuz i ich terminala autobusowego:)
W Puno jest jeden duży dworzec autobusowy, ale są też mniejsze – np z mniejszego dworca odjeżdżają autobusy w stronę granicy z Boliwią (Kasani). Jeśli masz wątpliwości, zawsze taką informację udzieli Ci recepcjonista lub nawet miejscowy taksówkarz (choć z tymi czasem trzeba uważać).
-
AutorOdpowiedzi
- Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.